Ubuntu Kernel Livepatch Service

linrunner

Ubuntuversteher
Themenstarter
Hi,

wer einen Server mit Ubuntu betreibt, kann nun endlich dessen Uptime optimieren:

Hotfix Your Ubuntu Kernels with the Canonical Livepatch Service

Disclaimer: ich hab's nicht getestet.

EDITH sagt: im Moment 64bit Intel, aber auch wer große Eisen im Keller stehen hat, wird künftig geholfen:
The upstream Linux livepatch functionality is currently limited to the 64-bit x86 architecture, at this time. IBM is working on support for POWER8 and s390x (LinuxOne mainframe), and there’s also active upstream development on ARM64, so we do plan to support these eventually.

Zuletzt bearbeitet:
War ja klar. Unity, Mir, Upstart, Ubuntu kocht immer ihre eigenen Süppchen anstatt zu bestehenden Lösungen (Ksplice, kGraft, Kpatch) beizutragen.

edit: belanglos, siehe unten

Zuletzt bearbeitet:
Ich bin zwar auch kein Ubuntu Fan, aber wo kochen sie denn ihr eigenes Süppchen? Sie verwenden doch die Upstream Implementierung des Kernels?

Anscheinend tun sie dies tatsächlich: https://lwn.net/Articles/619390/ - damit ist dies dann doch eine tolle Sache.

Ich sollte mich in Zukunft weniger auf die Erkenntnisse diverser Onlinemeldungen verlassen sondern eher direkt bei Upstream nachlesen :P

Danke für den Hinweis. Hoffentlich ziehen andere Distros da nach. Meine ganzen Debian Server würden sich freuen. :)

Zuletzt bearbeitet:
Ich sollte mich in Zukunft weniger auf die Erkenntnisse diverser Onlinemeldungen verlassen sondern eher direkt bei Upstream nachlesen :P
Der von mir verlinkte Artikel ist allerdings keine beliebige Online-Quelle. Ich vermute Dustin Kirkland war der Projektleiter für das Thema. In seinem oben verlinkten Q&A schreibt er dazu:
Q: How does this compare to Oracle Ksplice, RHEL Live Patching and SUSE Live Patching?
A: While the concepts are largely the same, the technical implementations and the commercial terms are very different:

• Oracle Ksplice uses it’s own technology which is not in upstream Linux.
  • RHEL and SUSE currently use their own homegrown kpatch/kgraft implementations, respectively.
  • Canonical Livepatching uses the upstream Linux Kernel Live Patching technology.
  • Ksplice is free, but unsupported, for Ubuntu Desktops, and only available for Oracle Linux and RHEL servers with an Oracle Linux Premier Support license ($2299/node/year).
  • It’s a little unclear how to subscribe to RHEL Kernel Live Patching, but it appears that you need to first be a RHEL customer, and then enroll in the SIG (Special Interests Group) through your TAM (Technical Account Manager), which requires Red Hat Enterprise Linux Server Premium Subscription at $1299/node/year. (I'm happy to be corrected and update this post)
  • SUSE Live Patching is available as an add-on to SUSE Linux Enterprise Server 12 Priority Support subscription at $1,499/node/year, but does come with a free music video.
  • Canonical Livepatching is available for every Ubuntu Advantage customer, starting at our entry level UA Essential for $150/node/year, and available for free to community users of Ubuntu.

• ok1.de
  • ok2.de
  • thinkstore24.de
  • Preiswerte-IT - Gebrauchte Lenovo Notebooks kaufen

Werbung

Zurück
Oben