Kosten für Rücksendung (SSD) mit Intel Warranty Replacement

Schnacker

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9 Juli 2008
Beiträge
550
Meine 80er Intel SSD will nicht mehr. Habe mit Intel Verkehr gehabt dazu und sie wollen mir eine heile schicken wenn ich ihnen meine kaputte zuschicke. Leider werde ich nicht so recht schlau, was den Versand der kaputten SSD an die Intel-Leute (Sitzen in Holland) angeht. Ich habe die Mail so verstanden, dass ich das Paket von DHL abholen lassen kann. In der Mail ist von einer DHL Account Number (die von Intel) die Rede und das man die Abholung darüber laufen lassen soll. Für mich bedeutet das aber auch, das die Kosten dafür Intel übernimmt. Oder? Weil der DHL-Mann wollte das Paket nicht mitnehmen. Ich müsse eine Briefmarke draufkleben. Nur so zur Info: Für ein Paket nach Holland will DHL 17 Euro haben.
Ich meine, wenn es nicht anders geht, bezahle ich das. Aber ich würde gerne vorher Klarheit haben. Hat jemand schon mal mit Intel eine ähnliche Rücksendung gehabt und kann mich erleuchten?
 
Zuletzt bearbeitet:
Normalerweise müssten sie dir einen Retourenschein als Email schicken, den du ausdruckst und aufs Paket klebst. Damit ist das Porto bezahlt. Dann nimmt DHL (wenns über die geht) das auch an.
 
Retourenschein als Aufkleber war nicht dabei. Anbei mal der Text.
Code:
Date : 2012-AUG-23
*

Dear Customer,
*
This is a Standard Warranty Replacement (SWR) notification.
*
Please follow these instructions for prompt receipt and processing of your order:
*
Order Number: xxx
Order Date* :* 2012-AUG-23
(Please note that your order will expire in 60 days from the date the order was placed.)
*

Products Intel is sending to you:
(Note:Product information is conditional based on substitute part availability.Actual part(s) may differ.)
*


Row No**** : ******* 1 
Part No**** : E64510-309
Product**** : SSD, 80GB, 2.5" 9.5MM
*

Products you are returning to Intel:
*


Row No***** : ******* 1 
Part No*** : E64510-309
Product*** : SSD, 80GB, 2.5" 9.5MM
FPO******** : N/A********* ATPO/Serial No**** : xxx
*


  

General instructions for returning a product to Intel:
- Please enclose a copy of this email with your return
- Write the order number on the outside the box 7500880171
- If you are returning the Intel Health Guide, ensure the disinfection procedure was performed, and the signed and dated Disinfection Form accompanies the return.
- Return ONLY the products approved for return as noted in the product list above.
VERY IMPORTANT: Keep all accessories with you; we do not guarantee return of unauthorized parts. Intel will not be responsible for keeping any parts or accessories that are not included in this order.
- If you are returning a desktop board, then be sure the processor socket (PnP) cap is properly placed on the processor socket. If you do not have the PnP cap, contact Intel Technical Support so the part can be shipped to you. If you send the board without the PnP cap, Intel may reject the package and return the product to you.
- When sending product/s to Intel for warranty claims, we recommend the use of the original packaging, or make sure you package the product to prevent physical damage during shipping (Intel is not responsible for product that has been physically damaged prior to or during shipping.).
- If you do not have the original packaging, please use other safe means to send the parts. For a board product, the replacement(s) will be shipped to you in a brown box.
- Return instructions for the Intel Storage Server SSR212MC2 Backplane failures. The components listed below are contained in a single “Chassis FRU” field replaceable unit.
*
- Please make sure the following components are included when returning an Intel Storage Server SSR212MC2 Chassis FRU: Backplane, Enclosure Management Card, Front Panel Board and Power Supply Cage. Failure to do so will result in denial of the warranty, and Intel reserves the right to return the unit as UNREPAIRED.
*

- Upon receipt of your returned product to the Intel depot your replacement product will be released to ship. A shipment confirmation will also be sent to you to confirm the transaction
*

For all other customers:
*
- For all other customers, return your product to the following address:
*

*************************** Intel CWP

*************************** DHL Supply Chain

*************************** Zwenkgras 23

*************************** Beringe

*************************** 5986 PM

*************************** Netherlands

*
Please contact your local DHL office with our account number (see below) to arrange for collection of your product(s).
*

*
All Countries other than those below: 968516528
United Kingdom :968753336
Germany :968753336
France : 968753336
South Africa: 305349725
Netherland : 5750641
*


  

*
As part of the existing product warranty terms, the following actions may be taken:
- Intel Desktop Board and Sever products that are returned with Physical Damage ( damage due to product external causes ) via* Standard Warranty Replacement will not be accepted, and Intel reserves the right to:
- Return the product to the customer at our expense with a letter of explanation.
- Customers who consistently return products with Physical Damage via the Advanced Warranty Replacement benefit may be subject to suspension of the AWR benefit.
*
For more information on the Intel Desktop Board product warranty, pleasevisit: http://support.intel.com/support/motherboards/desktop/sb/cs-009050.htm
For more information on Physical Damage criteria, please visit: http://www.intel.com/support/go/CIDprevention
For training information on proper handling & storage to avoid damage,please visit: http://www.intel.com/support/motherboards/desktop/sb/CS-021626.htm
*

*
Additional Instruction for Non-EU Customers (Applicable only for returns to European Union depot):
*
International returns must have a commercial invoice for the importation into EU
- Prepare a commercial invoice for the freight carrier.
- Commercial invoice should be on company letterhead.
- List all products being returned and include the following:
- RMA #
- Quantity of Units Returned
- Product Description
- Country of Origin (actual marking on product)
- Unit Value
- Total Value
*

- If returning an Optical Disk Drive (ODD) module only, include the bezel with your return.
- If returning a Keyboard module only, do not return the strip cover (replacement does not include this).

*
General instructions for receiving a product from Intel:
*
- If you see signs of pilferage or tampering, do not accept the package. Report the incident to Intel immediately using the contact information below. If there are no signs of pilferage or tampering, please make sure that the unit/s match the information provided on the commercial invoice before you sign for the package.
*
- The courier may ask for a valid ID from the person receiving the package.
*

Questions?* Contact Intel Customer Support at
*
- Technology Providers: http://www.intel.com/reseller
- Non Technology Providers: http://www.intel.com/support/feedback.htm
*
 
Vielleicht solltest du Intel mal freundlich darauf hinweisen, dass sie die Kosten zu tragen haben und dir deshalb einen ordentlichen Retourenschein schicken sollen, oder es sonstwie möglich machen sollen, dass dir keine Kosten entstehen
 
Ruf mal bei DHL und/oder DHL Express an.
Evtl. kommen die es abholen und bringen den Schein mit.
Ich kann mich da dunkel an was erinnern.

Diese Nummer die du DHL geben sollst, ist die "Abrechnungsnummer".



Gruß aus Trier
 
Oh, du hast recht. Ich ging von einem Neukauf des TE aus, noch dazu über Versandhandel :facepalm:
 
Zuletzt bearbeitet:
wo ist das Problem, wenn Du die DHL-Accountnr. erhalten hast?

1 Anruf bei DHL, Abholung beauftragen, Acc# angeben und es wird abgeholt. Ist bei Retouren über UPS nichts anderes...

Von "DHL-Fahrer in die Hand drücken" stand da ja auch nirgends was ;)
 
1. sieht nach "bring in"-Garantie aus, Du musst das Porto zahlen.

2. hast Du ggf. die normale Paket-Karte genommen?
Ich hatte am Montag mit Suunto zu tuen, die hatten mir die Abholpapiere (Grenzüberschreitend) für DHL-Express geschickt, sehen etwas anders aus. Musste dann eine Nr. von DHL anrufen und dort die genannte Kunden-Nr. angeben.
DHL hat nur gefragt ob die Versandpapiere vorlägen oder ob der Fahrer die mitbringen sollte.
 
Hi, DHL Päckchen mit Nachweis kosten online 10,60€.

Nobby
 
Also. Ich hab jetzt mal bei DHL Express angerufen: 01805-3453003
Du rufst einfach da an, gibtst die Nummer durch (968753336), sagst du brauchst einen Frachtbrief und die kommen zu dir, bringen den Frachtbrief mit, füllst den mit Absender, Empfänger und der Nummer (968753336) aus und die nehmen das Paket mit. Das wars.

Der Inhaber der Nummer, in dem Fall Intel, bezahlt dann das Paket.


Edit:
Den ganzen anderen Kram wie sicher verpacken, RMA-Nummer aufs Paket etc. natürlich nicht vergessen.



Gruß aus Trier
 
Zuletzt bearbeitet:
Das ist doch nicht so schwer, steht doch in der E-Mail (Post #3)!

*
Please contact your local DHL office with our account number (see below) to arrange for collection of your product(s).
*

*
All Countries other than those below: 968516528
United Kingdom :968753336
Germany :968753336
France : 968753336
South Africa: 305349725
Netherland : 5750641
*

:facepalm:
 
Kontaktiert habe ich sie ja. Mit o.g. Ergebnis.
@matrix: Vielen Dank, das werd ich morgen mal anleiern. Danke!
 
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